Fizykoterapia to rodzaj rehabilitacji medycznej, typ fizjoterapii. Podczas fizykoterapii wykorzystuje się w celach leczniczych zjawiska fizyczne takie jak prąd elektryczny, światło, magnetyzm, ultradźwięki oraz niską temperaturę i oddziałuje za ich pomocą na zmienione chorobowe miejsca. Celem fizykoterapii jest usprawnienie organizmu po urazach, na przykład złamaniach oraz uśmierzenie bólu lub w schorzeniach przewlekłych a co za tym idzie poprawa komfortu życia.

1. Promieniowanie laserowe. Fizykoterapia przy użyciu promieniowania laserowego zlecana jest pacjentom przede wszystkim w celu łagodzenia dolegliwości bólowych spowodowanych urazami (złamania, skręcenia, stłuczenia tkanki łącznej i urazy torebek stawowych). Naświetlanie laserem dobrze wpływa również na łagodzenie bólów reumatoidalnych, bólu związanego z patologicznymi zmianami w kręgosłupie, przy przeciążeniu stawów oraz do leczenia nerwobóli. Laser wykazuje także działanie przeciwzapalne i stymulujące proces tworzenia się nowych tkanek, dlatego wykorzystuje się go w przypadkach trudno gojących się ran oraz długo niezrastających się kości. Podczas fizykoterapii z użyciem lasera pacjent dostaje specjalne okulary chroniące wzrok, a wiązka promieni laserowych kierowana jest na bolące lub chore miejsce. Naświetlanie laserem trwa około 10 minut, podczas których należy siedzieć bądź leżeć nieruchomo.
  2. Elektroterapia. W fizykoterapii wykorzystywane jest również zjawisko prądu elektrycznego. Zabiegi fizykoterapii z zastosowaniem prądu (zmiennego lub stałego) zalecane są do łagodzenia bólu, w dolegliwościach reumatycznych, przy urazach kończyn i w terapii stanów zapalnych skóry. Fizykoterapię prądem stosuje się również w celu leczenia stanów zwyrodnieniowych kości i stawów. Fizykoterapia prądem może polegać na galwanizacji, czyli pobudzaniu danego obszaru ciała do pracy za pomocą prądu o zmiennym natężeniu lub jonoferazie, czyli wprowadzaniu do chorego lub uszkodzonego miejsca lekarstwa za pomocą prądu o stałym natężeniu. Jonoferaza stosowana jest do zmiękczania blizn i leczenia stanów zapalnych. Fizykoterapię prądem stosuje się również jako elektrostymulację mięśni, na przykład przy zanikach i niedowładach mięśniowych oraz w celu poprawy ukrwienia danej partii ciała.
  3. Ultradźwięki. Tego rodzaju fizykoterapia działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo. Stosuje się ją w stanach zapalnych mięśni i stawów oraz do łagodzenia dolegliwości spowodowanych chorobami zwyrodnieniowymi i reumatycznymi.

Masaż uciskowy BOA
stosujemy przy:

• rehabilitacji po urazach i kontuzjach
  • leczeniu niewydolności limfatycznej
  • profilaktyce niewydolności żylnej
  • obrzękach kończyn górnych po mastektomii
  • obrzękach kończyn dolnych różnej etiologii
  • masażu wyszczuplającym
  • zwalczaniu cellulitisu